Äckelkänsla

I da blev jag uppring av mamma för att dra till stan och kolla ut lite saker tills jag fyller år. tihi.
När jag satt på bussen på väg in till Borås, känner jag någon form av äckelkänsla. Jag ska till Borås. Världens mest fjortisbebodda stad. Jag satt och tänkte på vilken jäkla tur jag har som går på Hulebäck,hade inte klarat att gå i Borås. Varenda dag hade jag sett folk man inte skulle viljat se eller bara massa kopior.
Alltså själva Borås är la inte speciellt farligt, det är en mysig stad att shoppa i, inte allt för mycket folk och allt det dära. Men folket i staden får mig att bara vilja sätta mig på bussen hem igen.
   Men jag hittade några grejor jag ville ha iallafall, även saker jag hade tänkt spana på senare. Det är NAJS! Vill fylla år typ nu så jag kan få de på direkten. Köpte även ett par Jeans [alltså inte födelsedagspresent] för typ 399kr, kändes jäkligt gött att jag hittar billigare jenas som ändå är snygga.

I morse när jag satt på tåget kom en låt som verkligen påminnde mig om Gothia discot, jag blev så glad när jag hörde den och började tänka på massa minnen. Där efter började jag tänka, "Fan jag börjar bli för gammal för dem, Buhu" .
Alltså Gothia discot gör sommaren extra roligt, jag bara älskar det. Om man bortser från alla som tror att man vill ha dem, alla små barn, äckliga fjortistjejer så är gothia PERFEKT! Men jag tror nog att det antagligen var sista året för mig i år eller om jag har turen att få gå nästa år igen. För jag VILL verkligen, där inne känns det som om världen står still och man bara dansar, njuter av all musik och alla människor som känner likadant. Den allra bästa känslan är när en låt som ALLA svenskar kan och alla sjunger med, Helt otrolig känsla.
   Seriöst, när jag blir vuxen och skaffar egna barn ska jag se till att de går på Gothia discona även fast man kanske blir lite orolig för att något ska hända men då får jag minnas att förr i tiden var Gothia ett av mina bästa sommarminnen. Ska även tvinga dem att dansa lite för mig med. Hahaah.

PUSS/F 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0