Lång dag!

Oj, det har varit en lååååång och jobbig dag i dag. Men men, det är bara att bita ihop och se det positiva i det hela, jag lär mig massvis med saker med att vara lärare! Hah :) Alltså jag funderar och funderar samtidigt som jag praktiserar, är det här rätt ålder som jag vill undervisa eller ska de vara några år äldre? Det är sjukt svårt att veta, ursh! Jaja. I morgon slutar jag iallafall kvart över två, hyfsad bra tid!  :) Det finns tre bra saker med att praktisera på högstadiet och det är för det första man slipper gå ut på rasterna eller utestunderna. Hah, sköönt! Kommer ihåg hur man huttra och frös på de andra praktikperioderna. För det andra, fast det kan vara lite halv segt ibland så går tiden fruktansvärt fort, på de gamla ställena så har jag typ "vad ska jag göra nu då?" medan här.. så är jag med på lektionera... när jag ska hjälpa till så ska jag försöka göra det, när jag vågar vill säga men det kommer jag strax att göra ;) haha. För det tredje man lär sig det man har glömt av! HAHA! fy jag minns knappt vad vi höll på med i nian. Vad händer med mitt minne? Det är först nu jag har en förståelse om varför mamma och pappa aldrig riktigt har kunnat hjälpa mig i vissa ämnen. thih

Filmen förövrigt var bra, mycket bra, fast det beror på hur man vill se det. Vissa delar av boken som jag tyckte bäst om gjorde dem lite kortare och inte så stora delar med detaljer som jag hade förväntat mig. Vissa delar var bättre än vad jag trodde att de skulle bli. Många av "objekten" var mycket likt det jag har tänkt mig, så det tycker jag verkligen de har lyckats med! Sen så är det nog väldigt svårt att få till något som ALLA som läst boken har tänkt eftersom alla fantiserar olika. Men jag tycker filmen var väldigt bra gjord faktikst och att det inte skulle kunnat bli så mycket bättre! :) Så filmen får verkligen mycket väl godkänd, fast jag inte är riktigt nöjd med vissa saker. Vet ni va? Ni som läst boken... Se filmen och bedöm själva! :) Ni som inte läst boken... Kolla på filmen, den var bra!

Grattis Pappa i efterskott, han fyllde nämligen år i går som jag skrev i mitt föregående inlägg. Skrev nämligen inte något inlägg i går, för jag var skjuuuuukt trött i går och visserligen är jag ganska trött i dag med. Fast jag var mycket tröttare förut innan jag sov en liten stund.

Jag skulle vilja skriva ut vissa känslor här, men det går inte riktigt för på ett sätt vill jag ändå inte det. Fan skitsamma! 

p.s Skärp er med kommentarerna,  jag vill ha de jue!


PUSS / F

Kommentarer
Postat av: jennie

här kommer en kommentar: jag vill se bilder på thailand:P när kommer de?

2009-03-04 @ 13:19:58
Postat av: jessica

super fiin blogg :)

2009-03-04 @ 13:27:03
URL: http://absolutjessica.blogg.se/
Postat av: Erica

en kommentar från mig :P Jag vill att vi ska fixa min design, finns det ngn dag nästa vecka jag kan följa med dig hem :). Kämpa på !! På lördag syns vi pussss

2009-03-04 @ 19:15:31
URL: http://ericamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0