♥ Filmtips - Ghost

Ghost får bli den första filmen jag tipsar om eftersom det är en film som har funnits med i hela mitt liv. Jag har tittat på den massor av gånger till och med när jag var liten och inte fattade handlingen.


Ghost


Handling:

Tänk dig den mest gripande kärlekshistoria du någonsin sett. Tänk dig också den roligaste komedin, de mest fantastiska övernaturliga berättelse och ett slugt thrillermysterium. Blev resultatet fyra olika filmer? Eller tillhör du de miljoner fans och kritiker som upptäckt "Ghost", 1990 års bästa film? "Ghost" kommer att överaska, glädja och övertyga dig. Patrick Swayze spelar en vålnad som slår sig samman med ett medium (Oscar-belönade Whoopi Goldberg) för att ta reda på sanningen bakom mordet på honom- och för att rädda sin flickvän (Demi Moore) från ett liknade öde. "Enligt ryktet är Ghost en kärleksfilm man bara måste se", skriver Entertainment Weekly

Skådespelare:
Demi Moore, Patrick Swayze, Rick Aviles, Tony Goldwyn, Whoopi Goldberg, Vincent Schiavelli

Kategori:
Romantik / thriller

Betyg:
IMDb´s hemsida ges betyget 6.9 / 10 och det är 47,656 som har röstat.

Mitt personliga omdöme:
Enligt mig är den här filmen fantastisk och jag kan se den hur många gånger som helst utan att tröttna. Redan från 4 års ålder satt jag och kolla på denna film, utan att fatta vad som sades och vad den handlade om. Jag gillade bara att titta på den och allt det dära spännandes som visades. Det tog mig väl några år att förstå vad filmen handlar om och varje gång jag tittar på den hittar jag något nytt jag aldrig har lagt märke till och det är underbart att upptäcka. Sitter jag själv och kollar kommer alltid tårarna rinnande. Om man bortser från att den är inspelad år 1990 och lite oteknisk om man jämför med nutida filmer, är det en av de bästa filmer jag vet. Otroligt bra och verkligen värd att se, snälla gå inte miste om denna film. Den kommer alltid förbli min favorit.

Skriv gärna ert personliga omdöme om ni sett den eller efter ni sett den, Jag vill veta era åsikter!
                                                                

Kommentarer
Postat av: elina

svar; härligt! jo här med :)

2010-01-13 @ 16:54:15
URL: http://elinawikman.blogg.se/
Postat av: ANNNA

Jo jag menade det, om du hade gått ur :D:D härligt, läser du nu:)?

2010-01-13 @ 16:59:02
URL: http://aac.blogg.se/
Postat av: A.C

tack..hoppas de e lika fina i verkligeheten o passar mig också annars blir dt jobbigt att skicka tilbaka:S asch~~



a jag vt..får se omjag pallr..mkt plugg=/ o jag gillar inte direkt plugga så mkt:p haha~~ e inte så smart:p

2010-01-13 @ 18:24:29
URL: http://amychen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj, jag har aldrig sett filme, förstår att jag har missat något! ;)

2010-01-14 @ 01:07:46
URL: http://ericamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0