♥ Min helg hos Älskling

Torsdag: Tidigt på torsdagsmorgonen kom Patriks föräldrar och hämtade mig för att ta sig upp till Putte. Kl. 07.00 gick färden härifrån. Resan gick spidigt, vi lyssnade på när sverige förlorade kvarsfinalen och jag sov också en del. Vi stannade för att äta på ett värdhus, där vi käkade köttfärslimpa. Den nästan smälte i munnen, så god var den! Mums! :) vi fick dessutom fetaost till, ännu mera mums!  Vi var framme vid fem ungefär då vi hämtade upp Patrik och åkte och handlade mat och andra grejer. Till middag åt vi Entreco, stavas? och sådan potatisgrejer som ser ut som galler och någon sås jag ej minns namnet på. Också jätte mums! Sedan umgicks vi hela kvällen och slocknade kring tolv/ett.

Fredag: Vaknade jag av ett sms av Patrik som bad oss hämta honom vid skolan, eftersom han gick i skolan två timmar på morgonen. Jag gick upp och duschade samt åt en utmärkt frukost! Patrik kom hem och sedan for vi iväg på massa ärenden. Bland annat att fixa ett nytt pass till honom, nya linser och sådära. Vi åt dessutom lunch på den resturang jag och Putte har käkat på två gånger. Det blev oskarbiff eller något liknande och råstekt potatis och Beanisesås.. stavas? Sedan körde Patriks pappa till deras hotell, de bestämde sig nämligen för att bo på hotell de två sista nätterna. Efter fick jag köra deras BMW till Patrisk lägenhet för att där är det gratisparkering. Där var jag och Putte tillsammans i några timmar, alldeles själva. Vi vilade lite, vi spelade lite kort, mös och så fick jag sminka honom också. HAHA. Söt han blev. Och så gjorde vi oss klara inför ett resturangbesök och vi tog bilen ner till stan igen och fick parkera alldeles gratis för att parkeringsgojsen hade frusit, så den funkade inte! haha. Resturangen var helt klart väldigt bra, bra servitör, bra service och kanon god mat. Jag vill tillbaka! Jag har nog aldrig i hela mitt liv ätit sådan god pastarätt. Jag skämtar alltså inte. Super gott och jag åt mig totalt proppmätt. Sedan åkte vi hem jag och Putte och spelade kort och MYSTE! Jag älskar min pojkvän!

Lördagen: Jag och Putte vaknade vid tio och log och mös en lång stund. MysMys. Sedan upptäckte vi hur jäkla mycket det hade snöat i natt så vår bilväg ner till stan blev inte den enklaste minsann. haha! Vi gick omkring där i staden sedan drog vi till ikea för att kika lite. Patrik köpte parably, lampor och en våg. Sedan handlade vi åter igen mat. Väl hemma hos Putte spelade vi återigen kort och fixade lite mer maten. Jag skalade potatis, Patrik skar den, hans mamma gjorde potatisgratängen och Patriks pappa gjorde vitlökssmör och stekte ryggbiffen. Medan vi väntade på gratängen spelade vi Monopol och det gick inte alls bra för mig. SUCK! Men maten var supergod och jag tror seriöst att jag måste ha gott upp en massa i vikt och gjort min magsäck större. FAN VAD JAG HAR ÄTIT I HELGEN! Efter maten kollade vi på melodifesitvalen och HEJJA SNYGG JÖBACK! :) Sedan körde jag Patriks föräldrar till hotellet och tillbaka till Putte där vi tillbringade resten av kvällen/natten tillsammans. Mums! :O hah ;)

Söndagen: Då kom den dagen jag inte ville skulle komma "åkahemdagen", urrsh! När vi pinat mig med att säga hejdå till Putte så vänder Putte i dörren och säger att han tappat bort nyklarna. Vi hade nämligen åkt och hämtat hans föräldrar nere i sundsvall och väl där nere gick Patrik fram till hotellet med jag satt kvar i bilen. Så antingen där eller i bilen eller där vi hade gott fanns nycklarna. Jag sa åt Patrik att leta i bagarget men det gjorde han inte. Jag kollade bara lite granna. Vi åkte tillbaka till Hotellet och jag fick ytterligare några minuter med min älskade. Men ja, där fanns dem iallafall inte. Däremot längst inne i bagarget låg de vackra nycklarna så fick vi ta om samma process igen om säga hejdå. urrsh. Resan gick bra, jag sov mest och vi käkade på McDonalds. Mums!

Tack för en trevlig helg och älskling, Jag saknar dig redan. Säger som Erica nere i England. Varför är helgerna så korta? eller varför ska dem gå så inihelvete fort?


Kommentarer
Postat av: Marran

låter som att ni hade det väldigt bra :)

2010-03-04 @ 22:54:19
URL: http://tvjournalistjavisst.blogg.se/
Postat av: Sara

Det lät som en bra helg! :) Bor ni långt från varandra? :/

2010-03-05 @ 11:57:20
URL: http://alexandrasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0